DeniseBjurholm

Alla inlägg under oktober 2011

Av Denise Bjurholm - 31 oktober 2011 19:30

hej har nyss kommit ut ur duschen!

har varit i stallet och tagit lite kort med Dracula,Frida och Frodo ni kanske får se några i morgon, det vart inte så många bra bilder då frodo och dracula inte ville vara fotomodeller :P



Sen red jag lady skritta runt byn med sällskap av frida,pimmi,emelie och karetino. Det kändes riktigt bra för hon var framåt!




Sen på söndag blir det hopptävling i pälby ,jag ska hoppa 60cm :)

Av Denise Bjurholm - 31 oktober 2011 11:07

Här kommer en film på Dracula som jag gjorde nyss! 


  





Av Denise Bjurholm - 31 oktober 2011 08:55

Jag började rida på pälby ridskola när jag var 6år. Mamma och pappa tyckte jag skulle prova på det. Sen fortsatte jag och rida jag red där i 4år och  sen började jag rida hector lite då och då.   


Sen en dag när jag var i stallet med marie (hon som ägde hector) så träffa vi emelie och ulrika , då fråga ulrika om jag ville rida dracula på lektion och det ville jag ju så klart !

Så jag red både i sunnansjö och pälby i ett år sedan stängd ridskolan i pälby och jag fortsatte att bara rida dracula.   


År 2009 gav vi oss ut på en liten träningtävling  i dressyr och hoppning . 

Jag var jätte nervös men det gick bra ändå! 

    när vi täävla dressyr.

  när vi tävla hoppning. 


Sen fortsatte det och vi har hoppat några clear rounder tillsammans! 

Jag har aldrig gett upp heller då han är väldigt envis. Till exempel om han vägrat gått ut ur hagen så har jag fortsatt att försöka få ut honom det kan ibland ha tagit 30-60 min att ta ut honom. 


                 


Jag red även ibland c-ponnyn Lady som jag tävla lite med vi kom en gång på första plats sen har vi hoppat clear rounder och alltid fått cr rosett. 

           

Sen sommaren 2011 blev jag fodervärd åt en av världens underbaraste b-ponny!

Hon var 5år och en korsning av shetlandsponny och welsh mountian.

Vi tävla lite hoppning under sommaren och plocka hem en andra plats en gång! och varje clear round vi hoppa så hoppade vi felfritt.

Hon var en underbar ponny som var försiktig,ville sammarbeta och var mysig   

Sen den 17 augusti kom hennes ägare och hämta henne då hon var till salu och det var en familj som skulle köpa henne. 

                 Daisy och dracula  



Sen när daisy åkte började jag rida hästen sarina. 

       


Jag rider även Lady ibland nu också.






Av Denise Bjurholm - 31 oktober 2011 07:27

Godmorgon! 


Har settat och spelat super mario med syrran men nu ska jag ta och göra lite frukost.


Nu på förmidagen ska vi baka till tildes kalas

och sen blire stallet för min del.


vart inte så långt inlägg men men


Av Denise Bjurholm - 30 oktober 2011 22:30

Nu är det dags för mig att sova ,är asss trött nu .


Imorgon blir det stallet med frida ska ta lite fina bilder med Dracula och Frodo :)

Hoppas jag hittar sladden till datan så jag kan ladda upp bilder på bloggen.




Det kanske kommer ett inlägg till innan jag ska sova men bara kanske ;)



  

Det var tider det.. Då var vi ett riktigt b-ponny team!   

Av Denise Bjurholm - 30 oktober 2011 20:46

Ni undra kanske hur det ligger till med mig och hästar just nu?


Jo jag rider iallafall ibland en liten stor häst vid namn Sarina och Så har jag ju Dracula som jag rider/kör och är ute och promenerar med :)


    

Här är en bild på Sarina   

  

Och här är en bild på Dracula   



Av Denise Bjurholm - 30 oktober 2011 20:39

Hej!



Har haft en blogg paus ett tag nu men nu känner jag att jag måste börja blogga igen.


Idag vart det stallet från kl 1 till 5 :)


Mocka åt Dracula & Frodo först,sen red jag Dracula på banan en liten stund. Och innan jag åkte hem smörjde jag sadeln och tränset.


Gud vad skönt det är med höstlov.


kommer strax ett till inlägg!


// Denise



Presentation


Välkomna till min blogg!
Här får ni läsa om mitt liv.
Mina intressen är hästar,kläder och va med kompisar. Kom gärna med åsikter.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards